De la ce vine vhe? vhe este un program cu care poti face harti pentru counter strike 1.6 iar vhe insemna valve hammer editor.
Deci vrem sa ne apucam sa facem o harta , iar acum nu stim de unde sa incepem, pai prima oara ne trebuie acest program , in acel topic sunt 2 versiuni , 3.4 si 3.5 , deci ca sa facem o harta ne trebuie neaparat 3.4 instalat , iar 3.5 este un fisier .exe carel pui peste 3.4 unde lai instalat.
Dupa ce am downloadat VHE ne trebuie si Expert TOM.fgd cu care vedem entitatile in vhe pe carel luam de aici , il dezarhivam si punem peste vhe unde lam instalat.
Dupa ce am downloadat totul si instalat cum am zis mai sus , dam dublu click pe icoana de pe desktop cu VHE si dupa ce sa incarca ne va aparea sa il configuram , iar tutorialul sal configurati este acesta:
Dupa ce lam configurat , il inchidem si il redeschidem , dam File->NEW , iar sus avem aceasta bara :
-unde e micsoram grid , il facem mai mic si puteti lucra mai bine in vhe,daca nu puteti sa il mariti
-texture lock , il bifam daca vreti , la ce ajuta el? pai daca mutam un obiect ,o sa se miste si texturile de pe el , de exemplu la un prefab , dacal luati sil puneti unde trebuie , texturile de pe el nu o sa fie la locul lor.
Acum cum creem harta ,sau mai bine zis sa creem blocks , pai apasam pe unealta Block Tool
iar mai multe despre uneltele vhe gasiti aici,dar sa revenim la oile noastre , cum sa creem acel block.
-ce reiese din aceasta poza este ca in cadranul 1 o sa vedeti ce am creeat, iar in cadranele 2,3,4 construim
-dupa ce am dat click pe unealta block tool,ne ducem in cadranul 2 sau 3 sau 4 , tinem apasat click stanga si o sa apara in cadranul 1 , dar ca sa ramana si sa apara texturat , dupa ce am facut asa , apasam click dreapta unde am creeat si dam Create object , ori mai simplu , dam Enter de la tastatura.
Iar acum , banuiesc ca credeti ca putem face doar blocks in vhe,dar in partea dreapta avem acest panou :
unde avem mai multe Objects si anume :
-block
-wedge
-cylinder
-spike
-arch
Iar daca tot a fost vorba si de prefabs, [ ces ele? ] prefabs sunt lucruri gata facute , iar un tutorial despre el aveti aici
Sa spunem ca am reusit sa facem ceva ... dar mai intai asigurativa ca nu aveti leaks si dati la
Map-> Check for problems mai des,un tutorial cum sa rezolvati leaks aveti aici
Dupa ce am facut totul cum trebuie , acum salvam pe desktop sau unde vreti cele 2 fisiere , adica salvati odata .rmf si inca odata .map , fisierul .rmf il pastram sa mai editam harta iar fisierul .map ne trebuie ca sa facem harta .bsp cu acest program.
Cele mai dese probleme care vor aparea vor fi acestea :
-nu se vede totul pe harta iar tutorial ai aici
-nu am lumina pe harta , tutorial ai aici ca sa mearga acest tutorial trebuei sa aveti sky pe harta , daca nu aveti sky , puneti entitatea light sau aici tutorial cu light_spot
Creeare jucatori Ct si T aveti un tutorial aici sau sa faceti alte entitati , folositi aceasta unealta : [img]
https://2img.net/h/i219.photobucket.com/albums/cc20/Nakamuraa/entitytool.jpg[img] , apoi apasa in prima camera si vi sa facut o entitate , ca sa o modificati sa puneti arme sau altceva , o selectati , dati click dreapta si apoi
Tie to entity.